Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

+48 692 698 386

pawel@eurosport-fitness.pl

Jak zarobić latem w branży fitness? 5 sposobów na utrzymanie przychodów

Większość z nas czeka na lato z niecierpliwością. To czas, który kojarzy się z luzem, zabawą i relaksem. Inaczej jest z właścicielami klubów fitness i siłowni. Oni się martwią, bo spada liczba wykupionych karnetów. A koszty spadać nie chcą.

Na szczęście są sposoby, które pomagają przetrwać ten trudniejszy czas. Mało tego: niektóre z nich mogą rozkręcić biznes tak, że w kolejnych miesiącach też nie będziesz martwić się o dochody. Skorzystaj z naszych pomysłów i ciesz się latem!

Dostosowanie planów cenowych: letnie promocje, które naprawdę działają

W czasie wakacji, kiedy liczba klientów spada, warto zadbać o atrakcyjne promocje i rabaty. Nie chodzi tu jednak o to, żeby obciąć już i tak minimalne stawki i pozbawiać się resztek dochodu. Sięgaj po rozwiązania, które przyciągną klientów, a mają stosunkowo niski koszt. Jakie?

  • Karnet premium w cenie standardowego. Ludzie lubią być traktowani wyjątkowo i chociaż na chwilę wejść do „lepszego” świata. A może spodoba im się na tyle, że pozostaną przy droższej opcji także po wakacjach? 
  • Trening personalny w cenie karnetu. Jeśli sam poprowadzisz zajęcia, musisz zainwestować tylko (albo aż) swój czas. Latem do siłowni często trafiają osoby początkujące, które w czasie urlopu chcą zrobić coś dla siebie – dla nich taka oferta może być bardzo atrakcyjna! 
  • Specjalne, tańsze karnety na czas określony. To opcja dla osób, które przebywają w mieście tylko kilka – kilkanaście tygodni. Takich karnetów nie można przedłużyć, więc nie będą kusić Twoich stałych klientów, którzy chcą zaoszczędzić parę złotych. Wprawdzie kosztują mniej od standardowych, ale jeśli przemnożysz je przez liczbę nowych klientów…?

Trening na brzuch i pośladki: wykorzystaj sezonowe trendy

Wakacje to czas, gdy ludzie chcą wyglądać i czuć się dobrze, bo spędzają więcej czasu na plaży lub na świeżym powietrzu. Wykorzystaj to i wprowadź treningi, które poprawiają wygląd brzucha, pośladków czy klatki piersiowej przed sezonem plażowym. Mamy maj, więc to już naprawdę ostatni gwizdek na tego rodzaju zajęcia, ale jeszcze zdążysz!

Pomyśl też o organizacji zajęć na dworze. Przyciągniesz w ten sposób klientów, którzy wolą ćwiczyć na świeżym powietrzu, a nie w dusznym klubie. Joga na trawie, cross trening w lesie – czy to nie brzmi dobrze?

Marketing w sieci – skuteczny nie tylko latem

Podczas wakacji, kiedy wiele osób podróżuje, najłatwiej dotrzeć do klientów przez internet. Wykorzystaj do tego kampanie reklamowe w mediach społecznościowych i e-mail marketing. 

Reklama na Facebooku może zdziałać cuda, a wcale nie jest droga. Ważne jednak, żeby była dobrze ustawiona. Możesz ją spersonalizować - wybierz odpowiednią lokalizację, wiek, płeć i zainteresowania odbiorców. Pomyśl o tym już teraz – jeśli np. mieszkasz nad morzem i wiesz, że latem pojawia się w Twoim mieście wielu turystów z Mazowsza czy Dolnego Śląska, skieruj swoje reklamy właśnie na taką lokalizację.

Zachęcaj też klientów do oznaczania Twojej siłowni w social mediach – w ten sposób zwiekszysz jej widoczność i możesz przyciągnąć nowe osoby. To szczególnie ważne, jeśli mieszkasz w miejscowości turystycznej, choć oczywiście nie tylko.

Spadek obrotów? Wprowadź zajęcia dla różnych grup

Żeby powstrzymać spadek liczby klientów podczas wakacji, warto wprowadzić nowe zajęcia, które przyciągną różne grupy. Może dobrym pomysłem będą treningi dla dzieci i młodzieży, które mają wakacje? Rodzice będą wdzięczni! A może lepiej skupić się na ofercie dla osób starszych, które w ciągu roku zajmują się wnukami, a teraz mają więcej czasu dla siebie?

Partnerskie programy promocyjne: razem można więcej!

Martwi Cię konkurencja ze strony dużych sieciówek? Czujesz, że nie wygrasz, bo masz mniejsze moce przerobowe, mniej środków na reklamę, mniejszą powierzchnię, mniej sprzętu? Tego nie przeskoczysz, ale pomyśl o tym, by połączyć siły z kimś jeszcze! Współpraca z lokalnymi hotelami, pensjonatami lub biurami podróży może być korzystna dla obu stron. Zaoferuj specjalne zniżki dla gości (przecież nie każdy hotel ma własną siłownię!), zorganizuj zajęcia sportowe dla uczestników wycieczki, turnusu wczasowego, kolonii czy obozu. 

Podsumowując: wykorzystanie letniego sezonu do tego, żeby zwiększyć przychody wymaga kreatywności i elastyczności. Dobra wiadomość jest taka, że naprawdę da się to zrobić. Może wreszcie i dla Ciebie lato stanie się czasem, na który czekasz z niecierpliwością?

czyta też: Od walki o przetrwanie do dominacji na lokalnym rynku – jak zmienić małą siłownię w dochodowy biznes?